Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 12612 | Skibsnavn | PEDER MOST | ||||
Kend.bogstav. | NHFJ / OUJZ | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 916 | NRT | 530 | DW | 1180 + 90 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1159112 | Byg.nr. | 0003 |
Byg.år | 1921 | Værft | Svenska Maritimverken A/B. Afleveret 1921-04-00. | Byg.by | Trelleborg | Byg.land | Sverige |
Dimension | 217,1 x 32,4 x 12,4 feet (kend.) | Maskine | Dampmaskine 510 iHK triple expansion type fra Lindholmens Varv, Göteborg. | ||||
Teknik | Mat. stål, 2 dæk welldæk type, 2 master. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | STANDARD (No.) ex RÖNNAUG (No.) | Omdøbt til | JOHN CABOT (Can.) |
Rederi | B. til Röisheim D/S A/S, Oslo, som RÖNNAUG. Solgt 1923 til Standard A/S, Oslo, og næ. til STANDARD. Solgt 1929-04-09 R. til Peder Most D/S A/S, Svendborg, og næ. til PEDER MOST, BR. hos Direktør Aage J. Victor, Svbg. | Rederi før - efter | Solgt 1934-09-17 A. til Newfoundland-West Indies Steam Ship Co., ved Olaf Olsen, St. Johns N.F. Canada, og næ. til JOHN CABOT. Solgt 1946 til Magnhild D/S A/S, M. Clausen, Haugesund, og næ. til MAGNHILD. Forlist 1947-01-03 i Østersøen. Sunket 2 sm ud for Gedser Rev fyrskib efter kollision med IMBA NO.401 | ||||
Referencer | FEN-09-1223. ORG-N. | H&S registr. | SR-foto. | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.144. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1920 | Seneste år | 1947 |