Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHFJ / OUJZ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 916 NRT 530 DW 1180 + 90 Klstr. -
BT - NT - IMO 1159112 Byg.nr. 0003
Byg.år 1921 Værft Svenska Maritimverken A/B. Afleveret 1921-04-00. Byg.by Trelleborg Byg.land Sverige
Dimension 217,1 x 32,4 x 12,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 510 iHK triple expansion type fra Lindholmens Varv, Göteborg.
TeknikMat. stål, 2 dæk welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra STANDARD (No.) ex RÖNNAUG (No.) Omdøbt til JOHN CABOT (Can.)
Rederi B. til Röisheim D/S A/S, Oslo, som RÖNNAUG. Solgt 1923 til Standard A/S, Oslo, og næ. til STANDARD. Solgt 1929-04-09 R. til Peder Most D/S A/S, Svendborg, og næ. til PEDER MOST, BR. hos Direktør Aage J. Victor, Svbg. Rederi
før - efter
Solgt 1934-09-17 A. til Newfoundland-West Indies Steam Ship Co., ved Olaf Olsen, St. Johns N.F. Canada, og næ. til JOHN CABOT. Solgt 1946 til Magnhild D/S A/S, M. Clausen, Haugesund, og næ. til MAGNHILD. Forlist 1947-01-03 i Østersøen. Sunket 2 sm ud for Gedser Rev fyrskib efter kollision med IMBA NO.401
ReferencerFEN-09-1223. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.144. (Mir.)
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1947
Reference : Foto af PEDER MOST