ID-nummer | 12617 |
Skibsnavn | MARY |
Kend.bogstav. | NCGL |
Sam-kode | SAM-1115 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 593,75 / 580 |
NRT | 379,73 / 344 |
DW | 720 + 123 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600175 |
Byg.nr. | 0100 |
Byg.år | 1890 |
Værft | Ths. & Wm. Smith. Bilbrev 1890-04-10. |
Byg.by | North Shields |
Byg.land | England |
Dimension | 169,2 x 26,4 x 11,2 / 12,9 fod (kend.) Maskin 31,8 fod. |
Maskine | Dampmaskine 65 nHK, 380 iHK, triple expansion fra E. Scott & Co., Newcastle. |
Teknik | 1 dæk welldæk type, 2 master, rundt spejl, glat stævn. 3 luger. |
Person-info | Kaptajn Søren hansen Sørensen, 1914 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SKOTLAND |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1900-05-05 R. til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til MARY. |
Rederi før - efter | Forlist 1914-11-29 på rejse fra Hernösand til Shoreham i Nordsøen ca. 10 sm WtN for Autor Dawsing fyrskib efter minesprængning. |
Referencer | Årbog 2002-04. F1. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.118. Forlist 1914-11-29 på rejse fra Hernösand til Shoreham. efter anløb af Blyth minesprængt. Besætning gået i bådene. 7 mand bjærget af S/S JUNO af Hull, fra den anden båd reddedes kun 1 mand, 6 mand omkom efterhånden af udmattelse og kulde. (Mir.) (BOG) Årbog 2002 p.78, 85f. (Skibsforlis 1914-1918) nr.5. |
Tidligste år | 1900 |
Seneste år | 1914 |