Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCGL Sam-kode SAM-1115 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 593,75 / 580 NRT 379,73 / 344 DW 720 + 123 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600175 Byg.nr. 0100
Byg.år 1890 Værft Ths. & Wm. Smith. Bilbrev 1890-04-10. Byg.by North Shields Byg.land England
Dimension 169,2 x 26,4 x 11,2 / 12,9 fod (kend.) Maskin 31,8 fod. Maskine Dampmaskine 65 nHK, 380 iHK, triple expansion fra E. Scott & Co., Newcastle.
Teknik1 dæk welldæk type, 2 master, rundt spejl, glat stævn. 3 luger.
Person-infoKaptajn Søren hansen Sørensen, 1914 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SKOTLAND Omdøbt til -
Rederi Solgt 1900-05-05 R. til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til MARY. Rederi
før - efter
Forlist 1914-11-29 på rejse fra Hernösand til Shoreham i Nordsøen ca. 10 sm WtN for Autor Dawsing fyrskib efter minesprængning.
ReferencerÅrbog 2002-04. F1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.118. Forlist 1914-11-29 på rejse fra Hernösand til Shoreham. efter anløb af Blyth minesprængt. Besætning gået i bådene. 7 mand reddet af S/S JUNO af Hull, fra den anden båd reddedes kun 1 mand, 6 mand omkom efterhånden af udmattelse og kulde. (Mir.) (BOG) Årbog 2002 p.78, 85f. (Skibsforlis 1914-1918) nr.5.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1914

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1890 - 1900 SKOTLAND NCGL B. til Nordsøen D/S A/S, København.
1900 - 1914 NCGL Solgt 1900-05-05 R. til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til MARY.