ID-nummer | 12620 |
Skibsnavn | ASSENS |
Kend.bogstav. | NHFQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark / Barkentine |
Brugstype | LST |
BRT | 270,63 |
NRT | 254 |
DW | - |
Klstr. | 127 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1866 |
Værft | Skibsbygmester H. Christoffersen. Bilbrev 1866-11-22. |
Byg.by | Assens |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 126,2 x 23,5 x 11,6 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Barkentinerigning. Fra 1872 barkrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, forhudet med yellow metal. 1 dæk, 3 master. Rundt spejl, stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn Sophus C.F. Jepsen, Fåborg. Kaptajn J.F.G. Vandel, Svendborg, fra 1881. |
Reg.by | København / Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Det danske Søfartsselskab A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1874-01-30 til Sejl- & Dampskibsselskabet af 1873 A/S, København, uden næ. Solgt 1881-05-03 til Kaptajn F.G. Vandel, Svendborg. Gik i fart på Kina og Amoy. Solgt 1885-03-05 i Singapore til kinesisk rederi. |
Referencer | GRU-01-0026. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.281 A-Cå: Data. (Rosendahl-2) p.105. Målebrev 1866-10-18 fra Assens på 127 kls. (GRU-01-0026) Rejseoplysninger efter nogle nærrejser gik det rundt Kap Horn og til Chile, Australien og Kinakysten. Var hjemme for at få ny forhudning. Svært havari 1866 på rejse til Grimsby. I Amoy på Kinakysten købte Vandel skibet i 1881. Som han igen solgte 1885 i Singapore. Skibet er i LR i 1890 med hjs. Singapore. (ID=491) p.280: Data. |
Tidligste år | 1866 |
Seneste år | 1890 |