Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHFQ Sam-kode - Rig-Maskine Bark / Barkentine Brugstype LST
BRT 270,63 NRT 254 DW - Klstr. 127
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester H. Christoffersen. Bilbrev 1866-11-22. Byg.by Assens Byg.land Danmark
Dimension 126,2 x 23,5 x 11,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Barkentinerigning. Fra 1872 barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, forhudet med yellow metal. 1 dæk, 3 master. Rundt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Sophus C.F. Jepsen, Fåborg. Kaptajn J.F.G. Vandel, Svendborg, fra 1881.
Reg.by København / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det danske Søfartsselskab A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1874-01-30 til Sejl- & Dampskibsselskabet af 1873 A/S, København, uden næ. Solgt 1881-05-03 til Kaptajn F.G. Vandel, Svendborg. Gik i fart på Kina og Amoy. Solgt 1885-03-05 i Singapore til kinesisk rederi.
ReferencerGRU-01-0026. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.281 A-Cå: Data. (Rosendahl-2) p.105. Målebrev 1866-10-18 fra Assens på 127 kls. (GRU-01-0026) Rejseoplysninger efter nogle nærrejser gik det rundt Kap Horn og til Chile, Australien og Kinakysten. Var hjemme for at få ny forhudning. Svært havari 1866 på rejse til Grimsby. I Amoy på Kinakysten købte Vandel skibet i 1881. Som han igen solgte 1885 i Singapore. Skibet er i LR i 1890 med hjs. Singapore. (ID=491) p.280: Data.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1890