Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSCK Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 371,91 NRT 353 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester A. Conradi & Søn. Bilbrev 1866-08--14. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 128,4 x 25,9 x 13,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, forhudet med yellow metal. 1 dæk, 3 master, fladt spejl, bov med skæg og krølle., ørn som galion.
Person-infoKaptajn Jacob Holm, fra ny til 1880. Kaptajn Niel Nielsen Magleby, København.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Danske Søfartsselskab, København. Ankom til Korsør 1866-08-20. Rederi
før - efter
Solgt 1874-01-30 til Sejl- & Dampskibsselskabet af 1873. Solgt 1880-07-13 til Overauditør Julius Skrike, København. Solgt 1885 (anmeldt 1885-02-25) i Bridgetown, Barbados, i havareret stand efter grundstødning.
ReferencerGRU-01-0026. ORG-N. H&S registr.H&S 2008:0376.
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.132. (Fred.) p.611. (GRU-01-0026) Oplysninger om rejser og om tyfon i oktober 1870 i Kinasøen. (H&S 2008:0376) Brevkopibog 1866-1870.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1885