Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMLR Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT 1052,29 NRT 1002 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0269
Byg.år 1846 Værft R. & H. Green, Blackwall. Byg.by London Byg.land England
Dimension 168,7 x 31,5 x 22,3 feet (kend.) Maskine Sejl. Fregatskibsrigning. Fa 1875 barkrigning.
TeknikMat. Kravel af eg og teak. 2 dæk, 3 master. Fladt spejl, mandlig galion.
Person-infoKaptajn Martin Riehn, Helsingør. Kaptajn Jørgen Petersen, Helsingør. Kaptajn Hartvig Juul, Helsingør.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra BARHAM (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til George Green, Blackwell, som BARHAM. Indfl. 1872-03-00 til I.S. Pontoppidan og overgået til Fregatskibet Møens Rhederi A/S, Helsingør, stiftet 1872-01-08. KR. hos Købmand Victor D. Møller. Og stadig ejer 1884. Rederi
før - efter
Forlist 1885-05-01 i Nordatlanten efter sammenstød med isfjeld. Sunket.
ReferencerÅrbog 1949-09. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.180. (Rosendahl-2) p.80: Deltager i aktieselskabet var bl.a. skibsbygmester Chr. Rohmann, købmand Alex Gulstad og købmand Major Wright. Opgivelsen som fregatskib i dansk register var en fejl, der blev rettet ved anmeldelse 1875-02-28 til bark. Forlist 1885-05-01 på rejse fra Helsingør til Quebeck. Ved sammenstød med isbjerge blev skibet læk. Under besætningens evakuering i egne både omkom 1 mand under nedfiringen. (BOG) Årbog 1949 p.150. (Fred. manus) Efter første ejer solgt til E. Kilburn, London, og i 1869 til J. Prowse, London, hvorefter indfl. til ISP. (StD-1) p.459f. (Lubbock: Blackwall Frigates) p.169 ill. (MK) 1984 nr. 7 p.23f: Tidlig olietransport.
Tidligste år
 
1846 Seneste år
 
1885