Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert 3-m. / Barkentine Brugstype LST
BRT 256 NRT 235 DW - Klstr. 128
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester Ulstrup & Meissner. Tegnet af skibsbygmester Brandt i København. Afløb 1866-09-18. Byg.by Århus Byg.land Danmark
Dimension 124,6 x 24,1 x 12,6 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertrigning eller barkentinerigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn P.J. Barsøe, første rejse til Kina. Kaptajn J. Heuckendorff, 1876 (afmønstret i Kina/Japan. Kaptajn A. Sølling fra 1876 († 1925).
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SANGO MARU (Jap.)
Rederi B. til Det Danske Søfartsselskab A/S, København. Overgået 1873 til Sejl- & Dampskibsselskabet af 1873, København. Rederi
før - efter
Solgt 1879-07-10 til Miki Mantaro, Harima Japan, og næ. til SANGO MARU.
ReferencerGRU-01-0026. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.22. Ikke i LR efter 1895. (GRU-01-0026) Kaptajn A. Sølling har givet skildring i Dansk Sømandsliv / Memoirer og Breve - J. Clausen & P. Fr. Rist. I fart flere år på Kinakysten. Længere beskrivelse om tiden på Østen. Gruelund har foræret to billeder (vist fotos) af skibet til Den Gamle By, Århus. (Gruelund Århus-karton) Bygget til F.W. Kiørboe.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1895