Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLFT Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 822,76 NRT 801 DW - Klstr. 373,5 / 400
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0230
Byg.år 1837 Værft Wigram & Green på Blackwall Yard. Byg.by London Byg.land England
Dimension 148,5 x 30,1 x 21,1 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Fuldskibsrigning, senere barkrigning.
TeknikMat. kravel af teak, eg og fyr. 1 dæk, 3 master, fladt spejl, bov med skæg.
Person-infoKaptajn Hendrik Olsen, Helsingør.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Richard Green, Blackwall. Indfl. 1865 fra London til Købmand I.S. Pontoppidan, Helsingør. Rep. som bark. Overgået 1874 til Barkskibet Seringapatams Rederi A/S, Helsingør (stiftet 1874-03-03). Fra 1875 med BR. hos V.D. Møller. Rederi
før - efter
BR. fra 1875 - ved I.S. Pontoppidans død blev Købmand Victor D. Møller, Helsingør. Skibets forlis anmeldt 1878-01-28. Forlist ved Onega i Rusland, nærmere omstændigheder ukendte.
ReferencerÅrbog 1949-09. Årbog 1978-04. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.237. (BOG) Årbog 1949 p.150f: Om købet. + Årbog 1978 p.101: Strandet 1874-04-02 på Lillegrund. (Fred. H'ør) Skibet blev prototype for East Indiamen eller kaldet The Blackwall Frigate. Skibet blev 1862 solgt til Reederei Gildemeister & Ries, Bremen. Blev 1864 forladt af besætningen i Atlanterhavet. Vraget slæbt til engelsk havn, og solgt til ISP. Rep. og genopbygning som barkskib antageligt foretaget af Chr. Rohmann i H'ør. (Lubbock: The Blackwall Frigates).
Tidligste år
 
1837 Seneste år
 
1878