Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTFM / OZWC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1806 NRT 1100 DW 2842 + 198 Klstr. -
BT - NT - IMO 5500631 Byg.nr. 0182
Byg.år 1915 Værft Fredriksstads Mekaniske Verksted. Afløb 1915-03-13. Afleveret 1915-04-29. Bilbrev 1915-03-29. Byg.by Fredriksstad Byg.land Norge
Dimension 265,0 x 42,2 x 17,6 / 20,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 219 nHK, 950 iHK, triple expansion maskine fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 8,5 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til AIRISTO (Fi.)
Rederi B. til Dampskibsselskabet af 1896 A/S, København, ved C.K. Hansen. Solgt 1918-11-14, skødedato, 1918-11-22 R. til Dannebrog D/S A/S, Kbh., uden næ. Rederi
før - efter
Var 1940-1945 i hjemmeflåden. Solgt 1947-09-12 R. til Airiston Laiva OY, Åbo, og næ. til SIRISTO. Oph. 1966-11-20 i Teijonsaari Finland.
ReferencerÅrbog 2007-05. FEN-11-1439. H2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.440. (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.56. (FEN-11-1439) Tre fotos er af skibet som ARISTO. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1966
Reference : Foto af SILKEBORG (II)