Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMBQ / OUMO Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype TK
BRT 163,29 NRT 66,99 DW 170 Klstr. -
BT - NT - IMO 5366069 Byg.nr. 0038
Byg.år 1902 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft A/S. Afløb 1902-08-13. Afleveret 1902-09-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 95,0 x 22,6 x 8,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 16 nHK, 116 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. 1 kedel.
TeknikFart 6,67 knob. Tankskib for flydende sukkersaft. 1 dæk, 2 tanke, 1 mast.
Person-info-
Reg.by København / Sakskøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til De Danske Sukkerfabrikker A/S, København. Fra 1927-04-11 R. hjs. i Sakskøbing. Rederi
før - efter
Solgt 1956 til Kaptajn M.H. Simonsen, Middelfart, og omb. til motorskib. Solgt 1962 til Stenco A/S, Odense, og omb. til SAND på Svendborg Skibsværft, fik nr. StF.1214. Oph. 1985-12-00 i Odense hos Uniscrap.
ReferencerÅrbog 1993-05. FEN-12-1716. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.439. Omb. 1956 til nye mål: 203,29 BRT, 94,36 NRT, 261 DWt, 112,9 x 22,6 x 8,0 feet (kend.) (Mir.) (BOG Årbog 1993 p.51. (FEN-12-1716) Et af 2 fotos er som STF.1214.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1985
Reference : Foto af TOTO