Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKJW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1122 NRT 688 DW 730 + 160 Klstr. -
BT - NT - IMO 3001345 Byg.nr. 0387
Byg.år 1879 Værft Palmers Shipbuilding & Iron Co. Afløb 1879-04-22. Afleveret 1879-04-00. Byg.by Jarrow Byg.land England
Dimension 223,4 x 29,6 x 15,2 / 22,2 - 22,2 / 25,5 feet. Lgd.o.a. 232,3 feet. Maskine Dampmaskine 192 nHK, 700 iHK, 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet.
TeknikFart 12 knob. Mat. klink af jern, 3 dæk, awningdæk type, 2 master. 3 luger.
Person-infoBesætning 25 mand. Kaptajn Peder Viggo Frandsen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra VESTA (Sv.) ex (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. som VESTA (FRQD) til Fr. Georg Schmidt, Hamburg. Solgt 1881-08-01 til A. Kirsten, H'burg. Solgt 1882-05-06 til Sydsvenska Ångbåts-A/B, Malmö, uden næ. (HRCN). Solgt 1889-06-08 R. til DFDS, København, uden næ. Rederi
før - efter
Var før DFDS-købet chartret af DFDS svenske rederi for fart på Island. Havareret 1913-02-17 grundstødt på Island ved Hinfsdalr-Huk. Bjærget og rep. Forlist 1917-07-16 i Atlanterhavet efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerORG-N. Årbog 1975-06. F1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.139. Ved forliset 1917 omkom 5 mand, resten bjærget i egne både. (Mir.) (BOG) Årbog 1975 p.93. (Krigsforlis 1914-1918) nr.185. Redningsbåden med de overlevende kom efter ca. et døgns arbejde med at holde båden på ret køl i høj sø med drivanker og oliepose ude til Syderø på Færøerne.
Tidligste år
 
1879 Seneste år
 
1917