Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJLB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1423,19 / 1405 NRT 1095,24 / 878 DW 1700 + 215 / 1780 Klstr. -
BT - NT - IMO 1133595 Byg.nr. 0045
Byg.år 1872 Værft Norddeutsche Schiffs-A.G. Afløb 1872-08-00. Afleveret 1872-12-16. Bilbrev Gaarden 1872-11-15. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 226,2 x 29,9 x 17,4 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 125 nHK, 470 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. + Sejl. Skonnertrigning på 3 master.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk + stormdæk (spardæk type) og partielt mellemdæk. 3 master med skonnertrigning, elliptisk spejl, skarpt forskib.
Person-infoKaptajn A. Rasmussen, Helsingør.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kjøbenhavn D/S A/S, København (stiftet 1871-08-17), med BR. hos F.W. Kjørboe. Rederi
før - efter
Havareret 1879 ved stranding på Dagö. Bjærget og rep. Ankom som solgt til 1896-03-04 til Howaldtswerke som modydelse for nyt skib. Solgt 1897-04-29 R. til Sjælland D/S A/S, København. Solgt 1900-08-18 R. til Torm D/S A/S. Solgt 1909-05-22 R. til Russian East Asiatic Co., St. Petersburg, og næ. til LIBAU. Solgt retur 1910-05-11 R. til Torm D/S A/S. Rekvisitioneret 1917-03-23 af The Shipping Controller, London. Med management hos R.S. Dalgleish Ltd., London. Forlist 1917-05-25 efter sænkning med kanonild fra tysk ubåd i Engelske Kanal 18 sm E for Start Point.
ReferencerGRU-01-0026. F1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.526f. (Rosendahl-2) p.35. (Skibsforlis 1914-1918) nr.155.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1917