Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGKC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 147,96 NRT 119,14 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1871 Værft Skibsbygmester E.W. Heggblad. Bilbrev 1871-06-06. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 93,5 x 19,2 x 10,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 20 nHK, maskine fra værftet. Fra 1873 omb. til skonnertbrig.
TeknikMat. kravel af fyr på jernspant = komposit. Forhudet med zink, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, skarp bov, skæg og krølle.
Person-infoKaptajn Jesper Resdorph, Fredericia.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Konsul skibsreder Ludvig Hagemann, København. Rederi
før - efter
Omb. 1873-05-14 til sejlskib, skonnertbrig, af skibsmæglerfirmaet Popp & Michelsen, Kalkbrænderihavnen. Forlist 1873-12-18 på rejse fra Charlestown ved Leith til Hammerfest ud for Bergen.
ReferencerGRU-01-0027. GRU-05-0069. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.519: Mål efter omb. 1873 til SEJL blev 140,85 BRT, 132,29 NRT, 94,3 x 19,2 x 8,9 fod. + (GRU-01-0027) Ved forliset omkom hele besætningen på 7 mand. (GRU-05-0069) Data.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1873