ID-nummer | 12705 |
Skibsnavn | PRØVEN |
Kend.bogstav. | NGKC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / Skonnertbrig |
Brugstype | LST |
BRT | 147,96 |
NRT | 119,14 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1871 |
Værft | Skibsbygmester E.W. Heggblad. Bilbrev 1871-06-06. |
Byg.by | Norrköping |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 93,5 x 19,2 x 10,5 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 20 nHK, maskine fra værftet. Fra 1873 omb. til skonnertbrig. |
Teknik | Mat. kravel af fyr på jernspant = komposit. Forhudet med zink, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, skarp bov, skæg og krølle. |
Person-info | Kaptajn Jesper Resdorph, Fredericia. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Konsul skibsreder Ludvig Hagemann, København. |
Rederi før - efter | Omb. 1873-05-14 til sejlskib, skonnertbrig, af skibsmæglerfirmaet Popp & Michelsen, Kalkbrænderihavnen. Forlist 1873-12-18 på rejse fra Charlestown ved Leith til Hammerfest ud for Bergen. |
Referencer | GRU-01-0027. GRU-05-0069. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.519: Mål efter omb. 1873 til SEJL blev 140,85 BRT, 132,29 NRT, 94,3 x 19,2 x 8,9 fod. + (GRU-01-0027) Ved forliset omkom hele besætningen på 7 mand. (GRU-05-0069) Data. |
Tidligste år | 1871 |
Seneste år | 1873 |