Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 78,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1855 Værft Skibsbygmester Søren Peter Bech. Afløb 1854-11-03. Bilbrev 1855-08-20. Byg.by Rønne Byg.land Danmark
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, kobberfast, forhudet med kobber 1 dæk, 2 master. Frugtfarer.
Person-infoKaptajn E.E. Albertsen, København.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder E.E. Albertsen, København Rederi
før - efter
Forlist 1859-10-19 på rejse fra Malaga til København ud for Fjaltring på Jyllands vestkyst.
ReferencerGRU-01-0028. ORG-N. BECH 27 (foreløbig) H&S registr.H&S 2016:0233.
Bemærkninger(JM) (GRU-01-0028) Første danske skib med Cunningham's patentrebningssystem i mærssejlene (set i TfS 1857). Ved forliset blev besætning på 7 mand og kaptajn Albertsen bjærget. En stor del af ladningen af frugt og vin blev bjærget og efter strandauktion 1859-11-07 fragtet til København. (H&S 2016:0233) Om skibsportræt malet af Jørgen Peter Olsen.
Tidligste år
 
1855 Seneste år
 
1859