Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRDV Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 348,82 NRT 335 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1852 Værft Skibsbygmester George Booth. Afl. 1852-08-31. Byg.by Monkwearmouth / Sunderland Byg.land England
Dimension 110,4 x 23,0 x 16,0 fod (hovedd.). Eng. reg.dim. 111,4 x 26,0 x 16,4 feet. Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master, fladt spejl, bov med skæg og kvindelig galion.
Person-infoKaptajn Andreas Hansen Stjerne, fra 1877 til sin død 1879. Kaptajn L. Andersen 1879-, og Kaptajn C.F.V. Wandall.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra MELPOMENE (UK) Omdøbt til JESMOND (No.)
Rederi B. til George Booth (værftet). Solgt 1863-11-10 til William Wright, South Shields. Solgt 1879-02-16 til John Martin Winter, Nexcastle. Indfl. 1877-07-04 A. til Andreas Hansen Stjerne, København, uden næ. Rederi
før - efter
Overtaget 1879 ved Stjernes død pga. gæld af skibshandlerfirma Nielsen & Andersen, Newcastle. De solgte 1879-11-11 A. (skødedato 1879-10-15) til Barkskibet Melpomene A/S, København (stiftet 1879-10-15), uden næ. Bestyrelsen: Theo Koch og meddeltager Thomas Sonne. Solgt 1881-04-12 til J. Petersen, Oslo, og næ. til JESMOND. Solgt 1883-03-00 til Arnt Olsen i partrederi, Frederikstad, og med Olsen som kaptajn. Forlist 1885-11-18 i Atlanten.
ReferencerGRU-01-0034. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.139. (GRU-01-0034). (Sunderlandships.com) Info fra net E.L. Bonderud. Frederikstad sejlskibe: Forlist 1885-11-18 i Nordatlanten på rejse fra Richibucto med tømmer. Sprang læk, Pumpede med vindmølle, da vindstille kom, med mandskabet ved håndpumper, da de blev udmattede, og dampskib passerede, blev skibet forladt, og senere blev alle mand landsat i Liverpool.
Tidligste år
 
1852 Seneste år
 
1885