ID-nummer | 12758 |
Skibsnavn | M.I. MANDAL |
Kend.bogstav. | NTQP |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1927 |
NRT | 1158 |
DW | 3270 + 180 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603574 |
Byg.nr. | 0472 |
Byg.år | 1913 |
Værft | Scheepswerf Jan Smit & Cz. |
Byg.by | Alblasserdam |
Byg.land | Holland |
Dimension | 274,7 x 41,1 x 19,2 / 22,1 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 210 nHK, 1054 iHK, triple expansion maskine fra Mij. de Schelde, Vlissingen. |
Teknik | 1 dæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn C.C. Simony, 1917 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Atalanta D/S A/S, København, ved Marcus Nissen. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-06-20 på rejse fra Bary Dock tl Dakar. Sænket ca. 110 sm W for Ushant med bomber anbragt om bord af tysk ubåd, UC-72. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.5. (StD-3) p.138. (Mir.) Sænket i neutralt spansk farvand på position 43.44 N og 008.02 W, ca. 1,5 sm fra land. Besætningen bjærget i egne både. (Skibsforlis 1914-1918) nr.180. Besætningen bjærget ved forliset søndag formiddag i egne både ind til Ile de Seine. Den ene båd ankom mandag eftermiddag, mens den anden båd, der kæntrede undervejs og måtte vendes og personerne igen tages om bord, først kom ind tirsdag morgen. |
Tidligste år | 1913 |
Seneste år | 1917 |