Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRLC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1387 NRT 789 DW 2067 + 183 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607990 Byg.nr. 0354
Byg.år 1910 Værft A. Vuijk & Zonen. Afløb 1910-04-26. Afleveret 1910-06-00. Byg.by Capella Byg.land Holland
Dimension 240,9 x 36,6 x 17,9 / 19,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 766 iHK triple expansion maskine fra C.T. Grey, Newcastle. 1 kedel.
Teknik1 dæk, 2 master, 2 lastrum, 4 luger.
Person-infoKaptajn O. Hansen, 1916 til forliset.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Svendborg D/S A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-16 på rejse fra Barry Dock til Lissabon I Atlanten ved beskydning eller bomber fra tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.235. Forlist 1916-12-16 på rejse fra Barry Decks til Lissabon. Sænket af tysk ubåd i Atlanterhavet på position 47.05 N og 007.49 W. Besætningen ordret fra borde og blev taget op af S/S GERDA (JL). Ingen besætningsmedlem så sænkningen. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.77. Besætningen beordret i bådene og optaget på tysk fangeskib, det overtagne S/S GERDA af Esbjerg. Efter 3 dages kryds i Biscayen blev besætningen landsat i redningsbåde i Finisterre den 1916-12-19.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1916