Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQFH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 954 NRT 592 DW 1200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600121 Byg.nr. 0109
Byg.år 1890 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1890-01-21. Afleveret 1890-02-25. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 207,6 x 31,2 x 14,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 111 nHK, 500 iHK, triple expansion maskine fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 8 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra MIRA (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Holm & Molzen, Flensborg, som MIRA (LMFK). Indfl. 1907-04-24 R. til Skandia D/S A/S, København, ved Schach Steenberg & Co., og næ. til ALFRED ERLANDSEN. Rederi
før - efter
Forlist 1907-10-17 i storm og tåge i Nordsøen efter stranding ved Ebb Carr's Rock. Slået til vrag.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.329. På rejse fra Liepaja til Grangemouth. Ved forliset omkom hele besætningen på 15 mand. (Mir.)
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1907