Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLST Sam-kode SAM-1143 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 57,54 NRT 27,28 DW 30 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0059
Byg.år 1874 Værft Norddeutsche Schiffsbau-Gesellschaft, Kiel-Gaarden. Bilbrev 1874-06-16. Afleveret 1874-06-00. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 84,6 x 13,9 x 6,5 fod (kend.) Maskinrum 21,3 fod. 87,1 x 15,7 x 6,7 feet. Maskine Dampmaskine 20 nHK, 70 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Howaldt, Kiel. + Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, elliptisk spejl. Glat stævn.
Person-info-
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SUNDET
Rederi B. til Dampskibsselskabet Svendborgsund A/S, Rudkøbing, med KR. hos Købmand H.C. Bendixen. Sammensluttet 1882-04-05 (besluttet) med Thorsend A/S til Svendborgsund A/S. Overtaget 1884-04-29, skøde, af SFDS. Rederi
før - efter
Solgt 1900-07-17, skøde, 1900-10-24 R. til Sundet D/S A/S, København, og næ. til SUNDET.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.797 + (Fred.SFDS) : Ombygget 1880 til 59,76 BRT, 27,50 NRT. Ommålt 1883 til 26,17 NRT. Ommålt 1884 til 27,42 NRT. Omb. 1896.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1900

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1874 - 1900 NLST B. til Dampskibsselskabet Svendborgsund A/S, Rudkøbing, med KR. hos Købmand H.C. Bendixen. Sammensluttet 1882-04-05 (besluttet) med Thorsend A/S til Svendborgsund A/S. Overtaget 1884-04-29, skøde, af SFDS.
1900 - 1949 SUNDET NLST Solgt 1900-07-17, skøde, 1900-10-24 R. til Sundet D/S A/S, København, og næ. til SUNDET.