Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLST Sam-kode SAM-1143 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 57,54 / 60 NRT 27,28 / 27,5 DW 30 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0059
Byg.år 1874 Værft Norddeutsche Schiffsbau-Gesellschaft, Kiel-Gaarden. Bilbrev 1874-06-16. Afleveret 1874-06-00. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 84,6 x 13,9 x 6,5 fod (kend.) Maskinrum 21,3 fod. 87,1 x 15,7 x 6,7 feet. Maskine Dampmaskine 20 nHK, 70 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Howaldt, Kiel. + Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, elliptisk spejl. Glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SVENDBORGSUND Omdøbt til VIKEN (Sv.)
Rederi Solgt 1900-07-17, skøde, 1900-10-24 R. til Sundet D/S A/S, København, og næ. til SUNDET. Rederi
før - efter
Solgt 1903-03-27 R. til J.C. von Hamn Firma, Helsingborg, og næ. til VIKEN. Solgt til andre svenske rederier i 1906, 1916, 1916, 1917, 1917, 1919 og næ. til FALSTERBOHUS, 1919 og næ. 1920 til BOJAN. Solgt 1922, 1923, 1925. Solgt 1940 til Sixten Pettersson, Karlsängen og oph. for ham på Grisslehamns Varv 1949.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.797 + (Fred.SFDS) : Ombygget 1880 til 59,76 BRT, 27,50 NRT. Ommålt 1883 til 26,17 NRT. Ommålt 1884 til 27,42 NRT. Omb. 1896.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1949

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1874 - 1900 SVENDBORGSUND NLST B. til Dampskibsselskabet Svendborgsund A/S, Rudkøbing, med KR. hos Købmand H.C. Bendixen. Sammensluttet 1882-04-05 (besluttet) med Thorsend A/S til Svendborgsund A/S. Overtaget 1884-04-29, skøde, af SFDS.
1900 - 1949 NLST Solgt 1900-07-17, skøde, 1900-10-24 R. til Sundet D/S A/S, København, og næ. til SUNDET.