Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVFB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 57,33 / 54 NRT 27,91 / 14 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0080
Byg.år 1877 Værft Norddeutsche Schiffsbau Gesellschaft, Kiel-Gaarden. Bilbrev 1877-04-26. (Reg. D.2220) Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 78.6 x 13,9 x 7,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, 25 nHK, 105 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Schweffel & Howaldt, Kiel.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 1 mast, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by Nakskov / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra ALERT (Ty.) Omdøbt til MJÖLNER (Sv.)
Rederi Indfl. fra Tyskland 1884-05-20, skødedato, til Sydfyenske D/S A/S = SFDS, Svendborg, og næ. til MJØLNER. Hjs. fra 1899 Svendborg. Rederi
før - efter
Solgt 1907-08-23 R. til fiskeeksportør Martinus Madsen, Grenå. Solgt 1913-04-23 R. til rentier Søren Jensen Nymann, Grenå, af boet efter foranstående. Solgt 1913-06-20 R. til Axel Julius Ahlberg, Göteborg, og næ. til MJÖLNER. Solgt 1926 til Norge.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.339. Målebrev 1884-05-223. Omb. c. 1888 til 54 BRT, 14 NRT, og igen i 1890'erne til 57 BRT, 24 NRT, 18 + 10 DWt og 80,9 x 14,8 x 7,8 feet, 2 master. (Færgefarten) 2000 nr.2 p.25-32: Nakskov-Spodsbjergrutens historie behandlet i en artikel.
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1926>