Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSTJ Sam-kode SAM-1144 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 32,74 NRT 12,67 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0161
Byg.år 1881 Værft Skibsbygmester Carl G. Hasselblom = Oskarshamn Mekaniska Verkstad. Bilbrev 1881-07-04. Byg.by Oskarshamn Byg.land Sverige
Dimension 51,6 x 12,0 x 8,1 fod (kend.) Maskinrum 16,9 fod. Maskine Dampmaskine 20 nHK, 100 iHK, fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, rundet spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra KOLDINGHUS / KOLDINGHUUS Omdøbt til -
Rederi Solgt 1888-08-04, skødedato, til partrederi i Svendborg med BR. hos Købmand N. Jensen med 28/36-parter. Næ. til ØRKILDSHUS. Rederi
før - efter
Overført 1888-09-12 til hjs. Svendborg. Fra 1890-08-06 blev købmand N. Jensen eneejer. Overgået 1891-04-21 til enken efter Jensen. Solgt 1890'erne til Sunddamperne A/S, Svendborg. Solgt 1905-02-25 R. til Sydfyenske D/S A/S = SFDS, Svendborg. Solgt 1905-12-13 R. til Fredrikstad, Norge.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.455. Omb. 1889 i Lübeck til 44 BRT, 18,5 NRT, 65,9 x 12,8 x 8,3 fod. Omb. 1897 på Helsingør HSM.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1905>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1881 - 1888 KOLDINGHUS / KOLDINGHUUS NSTJ B. til Koldinghus A/S, Kolding, stiftet 1880-11-16, med Købmand C. Nielsen som bestyr.form.
1888 - 1905> NSTJ Solgt 1888-08-04, skødedato, til partrederi i Svendborg med BR. hos Købmand N. Jensen med 28/36-parter. Næ. til ØRKILDSHUS.