ID-nummer | 12824 |
Skibsnavn | FLYNDERBORG (IV) |
Kend.bogstav. | OUYO |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2343 |
NRT | 1112 |
DW | 3420 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5037448 |
Byg.nr. | 1230 |
Byg.år | 1949 |
Værft | Wm. Gray & Co. Afløb 1949-07-29. Afleveret 1949-08-24. Bilbrev 1949-08-04. |
Byg.by | West Hartlepool |
Byg.land | England |
Dimension | 317,0 x 47,1 x 17,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2250 iHK triple expansion maskine fra Georg Clark, Sunderland. 2 kedler. Oliefyret. |
Teknik | Fart 13 knob. 2 dæk åben shelterdæk type, 2 master, 5 lastrum, 5 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | BARTOLOMEU BUENO (Bras.) |
Rederi | B. til Dannebrog D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1960-11-23 R. til CINABA = Comercio Industria e Navegacao Bandeirante S.A., Santos, og næ. til BARTOLOMEU BUENO (PVIA). Solgt 1969 til Navegacao Marcelinease Ltda., Santos, og næ. til SAO MARCELO. Solgt 1972 til Maritima Nacional Ltda., Santos, og næ. til MARINA. Solgt 1972 til Siderurgica Aconorte S.A., Bahia, for ophugning. |
Referencer | FEN-11-1418. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.203. (Mir.) (JM) Lidt forskel på de seneste oplysninger mellem Fred. og Mir. |
Tidligste år | 1949 |
Seneste år | 1972 |