Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQKW Sam-kode SAM-1148 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1318 / 1547 NRT 810 / 966 DW 1842 + 246 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602868 Byg.nr. 0116
Byg.år 1907 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1907-07-20. Afleveret 1907-08-28. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 237,9 x 36,7 x 14,2 / 17,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 148 nHK, 650 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn I.P. Jensen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra FULTON Omdøbt til -
Rederi Solgt 1909-01-25 R. til Neptun D/S A/S ved C.K. Hansen, København, og næ. til HARRILDSBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1917-07-19 på rejse fra Methil til København. Torpederet i Nordsøen af tysk ubåd uden varsel. Position 60.49 N og 004.09 E.
ReferencerFEN-11-1427. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.439. (Mir.) Besætningen bjærget af engelsk destroyer nr. 77 og besætningen blev senere overført til en norsk kanonbåd og fra den til danske S/S KAREN til Bergen. (FEN-11-1427) To fotos og artikel om forliset. (Krigsforlis 1914-1918) nr.186.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af HARRILDSBORG (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1907 - 19110 FULTON NQKW B. til H. Kirschner D/S A/S, København.
1910 - 1917 NQKW Solgt 1909-01-25 R. til Neptun D/S A/S ved C.K. Hansen, København, og næ. til HARRILDSBORG.