Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWRL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1697 NRT 1066 DW 2400 + 298 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601929 Byg.nr. 0224
Byg.år 1902 Værft B&W. Afløb 1902-10-29. Afleveret 1902-12-13. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 270,3 x 38,0 x 18,6 / 21,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 202 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk, welldæk type. 2 master.
Person-infoKaptajn Agerlin, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibsselskabet af 1896 A/S ved C.K. Hansen, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-03-20 på rejse fra New Orleans til Helsingborg. Torpederet uden varsel af tysk ubåd, UB-29) 5 sm SSW for Carton fyrskib, mens skibet lå for anker.
ReferencerFEN-11-1442. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.107. (Mir.) Ved forliset omkom 3 mand. (Skibsforlis 1914-1918) nr.29. Besætningen minus tre mand, der var omkommet i maskinrummet gik i stb. båd og blev efter en kortere tid optage af engelsk patruljebåd og landsat i Yarmouth.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af SKODSBORG (II)