Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKRP / OYDY Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype TK / SAND
BRT 244,48 NRT 125 DW 285 + 15 Klstr. -
BT - NT - IMO 21936 Byg.nr. 0021
Byg.år 1899 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 122,9 x 24,2 x 9,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 25 nHK, 125 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. 1962 instal diesel MaK 255 iHK 6-cyl. 4SA motor.
Teknik1 dæk, 2 master. Tankbåd for sukkersaft. Maskine agter. Fra 1962 fart 9 knob.
Person-info-
Reg.by Assens / Odense / Godthåb Reg.land Danmark / Grønland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i København med BR. hos direktør Carl Vigand Lose, Kbh. Solgt 1900-01-03 R. til De Danske Sukkerfabrikker A/S, Kbh. Uden næ. Hjs. Assens. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Havareret 1940-07-06 efter minesprængning. Sunket og senere bjærget og rep. Solgt 1963 til Skarridsodde Stenværk A/S, Ebberup, og omb. til SAND. Solgt 1973-06-04 R. til partrederi i Godthåb med BR. hos Kaptajn Villy Andersen, Godthåb. Forlist 1974, slette i reg. 1974-08-26.
ReferencerFEN-12-1718. H2. B2. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.483: Omb. 1962 til M/S og SAND. 263 BRT, 121 NRT. Kollision 1962-12-00 syd for Gedser, rep. i Søby. Havari 1963-12-13 i hårdt vejr. Kæntret efter stenlast var forskubbet 10 sm ud for Travemünde. Sunket. 4 mand omkom, 1 bjærget af redningskutter. Hævet og rep. 1964 og nye mål: 263,35 BRT, 121,71 NRT. Motor 1964 på 300 iHK og i 1967 på 380 iHK. Udrustet for drift i grønlandske farvande. (Mir.) (Krigsforlis) nr.73. (Søulyk.) 1940 nr.125: Havareret og sunket 1940-07-06 ca. 1 sm S for Elsehoved. Sunket og senere bjærget og rep. (Krigsforlis) nr.544. (Søulyk.) 1944 nr.129. Havarier ved beskydning fra uidentificeret fly i Kolding Fjord.
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1974
Reference : Foto af GUSTAV