Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTGC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1385 NRT 851 DW 1764 + 186 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602470 Byg.nr. 0154
Byg.år 1905 Værft Nylands Verksted. Afleveret 1905-05-20. Byg.by Oslo Byg.land Norge
Dimension 241,3 x 35,7 x 17,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 161 nHK, 850 iHK triple expansion maskine fra værftet.
Teknik1 dæk, 2 master, 4 luger.
Person-infoKaptajn N. Lisborg, 1917 til forliset.
Reg.by Nakskov Reg.land Danmark Omdøbt fra LARGO (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Largo D/S, Oslo, som LARGO. Indfl. 1915-05-05 R. til De Danske Sukkerfabrikker A/S, København, og næ. til CARBO I. Rederi
før - efter
Forlist 1917-04-29 på rejse fra Skien til Tyne Dock. Sænket med kanonild fra tysk ubåd, UC-29, på position 55.56 N og 002.06 E i Nordsøen.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.77. Ved forliset gik besætningen i bådene og blev 1917-05-01 bjærget af hollandsk kutter LANDBOUW & ZEEFAART, landsat i Thyborøn. (Krigsforlis 1914-1918) nr.136: Skibet blev beskudt og sænket med kanonild. Hele mandskabet kom i bådene og blev først samlet op den 1. maj af hollandsk kutter LANDBOUW & ZEEFAART på 56.40 N og 004.40 E blev den 2 maj ved Thyborøn overført til redningsskibet VESTKYSTEN og landsat i Lemvig.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1917