ID-nummer | 12846 |
Skibsnavn | CARBO I |
Kend.bogstav. | NTGC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1385 |
NRT | 851 |
DW | 1764 + 186 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5602470 |
Byg.nr. | 0154 |
Byg.år | 1905 |
Værft | Nylands Verksted. Afleveret 1905-05-20. |
Byg.by | Oslo |
Byg.land | Norge |
Dimension | 241,3 x 35,7 x 17,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 161 nHK, 850 iHK triple expansion maskine fra værftet. |
Teknik | 1 dæk, 2 master, 4 luger. |
Person-info | Kaptajn N. Lisborg, 1917 til forliset. |
Reg.by | Nakskov |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | LARGO (No.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Largo D/S, Oslo, som LARGO. Indfl. 1915-05-05 R. til De Danske Sukkerfabrikker A/S, København, og næ. til CARBO I. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-04-29 på rejse fra Skien til Tyne Dock. Sænket med kanonild fra tysk ubåd, UC-29, på position 55.56 N og 002.06 E i Nordsøen. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.77. Ved forliset gik besætningen i bådene og blev 1917-05-01 bjærget af hollandsk kutter LANDBOUW & ZEEFAART, landsat i Thyborøn. (Krigsforlis 1914-1918) nr.136: Skibet blev beskudt og sænket med kanonild. Hele mandskabet kom i bådene og blev først samlet op den 1. maj af hollandsk kutter LANDBOUW & ZEEFAART på 56.40 N og 004.40 E blev den 2 maj ved Thyborøn overført til redningsskibet VESTKYSTEN og landsat i Lemvig. |
Tidligste år | 1905 |
Seneste år | 1917 |