Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBJQ / OUSC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 252 NRT 130 DW 375 Klstr. -
BT - NT - IMO 5105348 Byg.nr. 0234
Byg.år 1908 Værft Oskarshamns Mekaniska Verkstad. Afleveret 1908-07-00. Byg.by Oskarhamn Byg.land Sverige
Dimension 101,4 x 22,8 x 11,3 feet (kend.) Maskine Diesel 110 iHK A.B. Diesel Motorer, Stockholm. Senere B&W 150 iHK motor.
TeknikFart 6 knob. 1 dæk, 1 lastrum, 1 luge, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Nakskov / Odense / Assens Reg.land Danmark Omdøbt fra TAURUS (Sv.) ex SNAPP (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Alvar Lindegren D/S A/B, Stockholm, som SNAPP (JRDB). Solgt 1910-10-09 til Finska Ångfartygs-A/B, Helsinki, og næ. til TAURUS (SQWB). Solgt 1913 til Kaptajn Axel Lundberg, Raumo. Indfl. 1920. Rederi
før - efter
Indfl. 1920-01-28 R. til De danske Sukkerfabrikker A/S, København, og næ. til ERIK af Nakskov. Fra 1921-04-21 R. hjs. i Odense. Senere hjs. Assens. Omb. 1929. Solgt 1962-05-25 R. til partrederi i Nørre Sundby med KR. hos skibsreder Arne Chr. Mortensen,, nu ERIK af Fur. Overtaget som eneejer 1966-11-04 R. af Otto Gregersen, Middelfart, hjs. stadig Fur. Solgt 1969-02-20 R. til Carl J.G. Nielsen, Rønne, og næ. 1969-03-17 til BENDY. Blev fra 1980 til husbåd for maskinmester Poul Jensen.
ReferencerFEN-12-1719. REG-02-0733. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.452: Omb. 1929 til 314 BRT, 157 NRT, 430 DWt, 120,7 x 22,8 x 11,3 / 12,2 feet (kend.) Senere flere ommålinger og andre motorer. (REG-02-0733) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1980
Reference : Foto af ERIK
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ERIK.