ID-nummer | 12853 |
Skibsnavn | VIKING |
Kend.bogstav. | NJRV / OUNF |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1271 |
NRT | 776 |
DW | 1650 + 160 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600558 |
Byg.nr. | 0138 |
Byg.år | 1893 |
Værft | Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1893-05-13. Afleveret 1893-06-00. |
Byg.by | Flensborg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 231,3 x 34,3 x 13,7 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 600 iHK, triple expansion maskine fra værftet. 1 kedel. |
Teknik | Fart 8,5 knob. 1 dæk, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | Åbenrå |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TAYGETA (Ty.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Holm & Molzen, Flensborg, som TAUGETA (LMHP). I 1920'erne overgået til Hermann Molzen. Indfl. 1931 til Aabenraa Rederi-A/S, Åbenrå, og næ. til VIKING. |
Rederi før - efter | Forlist 1940-03-20 på rejse fra Frederikshavn til Burntisland. Torpederet i Nordsøen fra tysk ubåd, U-19, på position 58.21 N og 002.22 W. |
Referencer | F2. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.258: Ved forliset 1940 omkom 14 mand. (Tortzen2) p.430: Forlisposition. (Krigsforlis) nr.39. |
Tidligste år | 1893 |
Seneste år | 1940 |