Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXHC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 149,71 NRT 91,76 DW 220 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1909 Værft C. Lühring, Brake-Kirchhammelwarden. Afleveret 1909-10-00. Byg.by Brake Byg.land Tyskland
Dimension 95,7 x 22,0 x 8,5 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Diesel instal. 1930-11-00: 70 iHK Deutz 2-cyl. 2SA motor. Instal. 1941 180 iHK Seffle Motorverkstad 2-cyl. 2SA motor.
Teknik1 dæk, 2 master, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TAMORA (Sv.) ex CORTINA (Sv.) ex SIMEDA (Sv.) ex INGA (Sv.) ex CLAUS (Ty.) ex HANNE LORE (Ty.) ex ENNS (Ty.) ex ALMA (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. som skonnert til Addicks & Co., Bremen som ALMA. Solgt 1926 til Vega Reederei GmbH, Wien, og næ. til ENNS. Solgt 1930 til Bruno Hallberg, Hamburg, og næ. til HANNE LORE (RHTM), omb. 1930 til M/S. Næ. senere til CLAUS. Rederi
før - efter
Solgt 1935 til Janne Johansson, Bleket, og næ. til INGA (SKXO). Solgt 1946 til Karl I. Andersson, Skärhamn. Solgt 1948 til Simon Edström A/B, Malmö, og næ. til SIMEDA. Solgt 1956 til Kenneth Eliasson & L.B. Evertsson, Stockevik, og næ. til CORTINA. Solgt 1960 til Helge Källsson, Erik Thun A/B, Lidköping, og næ. til TAMORA. Indfl. 1966-06-15 R. til Kaptajn Karl K.A. Jakobsen, Skælskør, og næ. til NUDDE af Korsør. Forlist 1967-05-17 på rejse far Århus til Korsør efter grundstødning W for Lillegrund. Under voksende vind sprang skibet læk og vandfyldtes. Udslettet.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.460: Omb. 1935 til 144,57 BRT, 99,97 NRT, 28,01 x 6,71 x 2,65 meter (Sv.)
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1967