ID-nummer | 12864 |
Skibsnavn | NUDDE |
Kend.bogstav. | OXHC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 149,71 |
NRT | 91,76 |
DW | 220 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1909 |
Værft | C. Lühring, Brake-Kirchhammelwarden. Afleveret 1909-10-00. |
Byg.by | Brake |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 95,7 x 22,0 x 8,5 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. + Diesel instal. 1930-11-00: 70 iHK Deutz 2-cyl. 2SA motor. Instal. 1941 180 iHK Seffle Motorverkstad 2-cyl. 2SA motor. |
Teknik | 1 dæk, 2 master, maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TAMORA (Sv.) ex CORTINA (Sv.) ex SIMEDA (Sv.) ex INGA (Sv.) ex CLAUS (Ty.) ex HANNE LORE (Ty.) ex ENNS (Ty.) ex ALMA (Ty.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. som skonnert til Addicks & Co., Bremen som ALMA. Solgt 1926 til Vega Reederei GmbH, Wien, og næ. til ENNS. Solgt 1930 til Bruno Hallberg, Hamburg, og næ. til HANNE LORE (RHTM), omb. 1930 til M/S. Næ. senere til CLAUS. |
Rederi før - efter | Solgt 1935 til Janne Johansson, Bleket, og næ. til INGA (SKXO). Solgt 1946 til Karl I. Andersson, Skärhamn. Solgt 1948 til Simon Edström A/B, Malmö, og næ. til SIMEDA. Solgt 1956 til Kenneth Eliasson & L.B. Evertsson, Stockevik, og næ. til CORTINA. Solgt 1960 til Helge Källsson, Erik Thun A/B, Lidköping, og næ. til TAMORA. Indfl. 1966-06-15 R. til Kaptajn Karl K.A. Jakobsen, Skælskør, og næ. til NUDDE af Korsør.
Forlist 1967-05-17 på rejse far Århus til Korsør efter grundstødning W for Lillegrund. Under voksende vind sprang skibet læk og vandfyldtes. Udslettet. |
Referencer | - |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.460: Omb. 1935 til 144,57 BRT, 99,97 NRT, 28,01 x 6,71 x 2,65 meter (Sv.) |
Tidligste år | 1909 |
Seneste år | 1967 |