Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLPB Sam-kode SAM-1155 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1882 / 1906 NRT 1171 / 1172 DW 2512 + 138 / 2450 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601653 Byg.nr. 0105
Byg.år 1910 Værft John Crown, Afløb 1901-06-19. Afleveret 1901-07-23. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 257,8 x 38,0 x 23,3 / 26,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 176 nHK, 800 iHK triple expansion type fra C. Clark, Sunderland.
TeknikFart 8,5 knob. 1 dæk og partielt awningdæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GRATIA Omdøbt til KANDAVA (Let.)
Rederi Solgt 1910-11-09 R. til Botnia D/S A/S, København, og næ. 1910-11-25 R. til GUDRUN. Solgt 1912-09-05 R. Til Torm D/S A/S, Kbh., uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1924-08-09 R. til Steamship Co. Latvia - Belgium Line Ltd. - Gebr. Seeberg, Riga, og næ. til KANDAVA. Solgt 1939 eller 1943 til Artur Seeberg, Stettin, og næ. til DÜNA. Forlist 1943-04-22 efter minesprængning ved Tromsø. Sunket.
ReferencerFEN-11-1492. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.276. (Mir.)
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1943
Reference : Foto af GUDRUN

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1901 - 1910 GRATIA NLPB B. til Østersøen D/S A/S, København.
1910 - 1943 NLPB Solgt 1910-11-09 R. til Botnia D/S A/S, København, og næ. 1910-11-25 R. til GUDRUN. Solgt 1912-09-05 R. Til Torm D/S A/S, Kbh., uden næ.