ID-nummer | 12887 |
Skibsnavn | FALSTER |
Kend.bogstav. | NGTR / OUSP |
Sam-kode | SAM-1160 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | TK |
BRT | 89 / 129 |
NRT | 45 / 68 |
DW | 150 / 163 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6141741 |
Byg.nr. | 0062 |
Byg.år | 1913 |
Værft | P. Mc. Gregor & Son. Afløb 1913-04-03. Omb. 1930 til tankskib - se bemærkninger. |
Byg.by | Kirkintilloch |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 64,5 x 18,5 x 8,2 feet (kend.) |
Maskine | Diesel, råoliemotor, 83 iHK Perman & Co., London, 2-cyl. 2SA motor. Diesel 113 iHK B&W 2-cyl. 2SA motor instal. 1934. |
Teknik | Mat. jern og stål. 1 dæk, 1 mast, maskine og aptering agter. Olietanke indsat i lastrum 1927. |
Person-info | - |
Reg.by | Nykøbing F. |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | NUTTA (No.) ex INNISFREE (UK) |
Omdøbt til | DANGULF LUBE |
Rederi | B. til Coasting Motor Shipping, Glasgow, som INNISFREE. Solgt til Trafikant A/S, Bergen, og næ. til NUTTA (LBVS). Indfl. 1927 til kaptajn H.A. Christensen, Nykøbing F., og næ. til FALSTER. |
Rederi før - efter | Solgt 1930-01-20 A. til Eigil Qvist, København, og omb. til tankskib. Solgt 1933-08-17 A. til Alfred Olsen Transport Co. A/S, København. Firmanavnet ændret 1947 til Danish American Gulf Oil Transport Co. A/S, København. Skibet næ. 1948-02-12 A. til DANGULF LUBE. |
Referencer | FEN-12-1570. REG-02-0536. ORG-0. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (JM) Fra skotsk arkiv: bygget som 65,9 x 18,4 x 8,7 feet, BRT 94, NRT 56 Reg.nr. 133115. Omb. 1915 til vandbåd og i 1927 udstyret med løse tanke i lastrum. (Fred.) p.52: Omb. 1930 til TK og forlænget. Nye mål: 129 BRT, 68 NRT, 163 DWt. 84,6 x 18,3 x 8,6 feet (kend.) Ny motor instal. 1934 B&W 113 iHK 2-cyl. 2SA. (REG-02-0536) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1912 |
Seneste år | 1948 |