Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYTX Sam-kode SAM-1162 Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 131 NRT 63 DW 125 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1921 Værft Machinefabriek en Scheepswerf de Waal. Byg.by Nijmegen Byg.land Holland
Dimension 97,2 x 17,6 x 7,9 feet (kend.) Maskine Diesel 119 iHK J.V. Svensson, Jönköping 2-cyl. 2SA motor. Ny motor instal. 1948: 183 iHK B&W 3-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 1 mast, bunkringsskib med tank / tanke.
Person-info-
Reg.by København / Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra SHELL 8 (Sv.) Omdøbt til IRON II
Rederi B. til Semo Rederi-A/B, Stockholm, som SHELL 8 (KDQR), senere hjs. Göteborg. Indfl. 1937-11-00 A. til Dansk-Engelsk Benzin & Petroleum Co., København, og næ. til SHELL I. Senere Dansk Shell A/S, hjs. Korsør. Rederi
før - efter
Rekvireret 1944-1945 af besættelsesmagten. Retur til rederiet 1945. Solgt 1968-08-16. R. til H.I. Hansen, Odense, og næ. til IRON II.
ReferencerFEN-12-1572. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.324.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1968
Reference : Foto af SHELL I

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1921 - 1968 OYTX B. til Semo Rederi-A/B, Stockholm, som SHELL 8 (KDQR), senere hjs. Göteborg. Indfl. 1937-11-00 A. til Dansk-Engelsk Benzin & Petroleum Co., København, og næ. til SHELL I. Senere Dansk Shell A/S, hjs. Korsør.
1968 - 1974> IRON II OYTX Solgt 1968-08-16. R. til H.I. Hansen, Odense, og næ. til IRON II.