Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYTX Sam-kode SAM-1162 Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 131 NRT 63 DW 125 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1921 Værft Machinefabriek en Scheepswerf de Waal. Byg.by Nijmegen Byg.land Holland
Dimension 97,2 x 17,6 x 7,9 feet (kend.) Maskine Diesel 119 iHK J.V. Svensson, Jönköping 2-cyl. 2SA motor. Ny motor instal. 1948: 183 iHK B&W 3-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 1 mast, bunkringsskib med tank / tanke.
Person-info-
Reg.by Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra SHELL I Omdøbt til NOBLESS I (Sv.)
Rederi Solgt 1968-08-16. R. til H.I. Hansen, Odense, og næ. til IRON II. Rederi
før - efter
Solgt 1968-09-23 R. til Arne Berntsson Oljecentrum A/B, Göteborg, og næ. til NOBLESS I (SMRG). Solgt 1974 og næ. til ARTPOK. Nedrigget.
ReferencerFEN-12-1572. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.324. (FEN-12-1572) Foto som SHELL I.
Tidligste år
 
1968 Seneste år
 
1974>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1921 - 1968 SHELL I OYTX B. til Semo Rederi-A/B, Stockholm, som SHELL 8 (KDQR), senere hjs. Göteborg. Indfl. 1937-11-00 A. til Dansk-Engelsk Benzin & Petroleum Co., København, og næ. til SHELL I. Senere Dansk Shell A/S, hjs. Korsør.
1968 - 1974> OYTX Solgt 1968-08-16. R. til H.I. Hansen, Odense, og næ. til IRON II.