Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVJJ2 Sam-kode SAM-1168 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 288,66 NRT 153,03 DW 430 Klstr. -
BT 294 NT - IMO 5145996 Byg.nr. 0595
Byg.år 1956 Værft Werft Nobiskrug GmbH. Afløb 1956-07-10. Afleveret 1956-00-00. Reg.nr. D-2230. Byg.by Rendsburg Byg.land Tyskland
Dimension 134,6 x 26,3 x 9,6 feet Lgd.o.a. 149,6 feet (LR). Maskine Diesel 300 iHK MaK 6-cyl. 4SA motor.
TeknikFart 8,5 knob. 1 dæk, 1 lastrum, 1 luge, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Nørresundby Reg.land Danmark Omdøbt fra ELLEN PETER Omdøbt til LEYENDA (udl.)
Rederi Solgt 1975-09-00 til kaptajn Harry Jacobsen, Nørresundby, og næ. til LORELEI. Rederi
før - efter
Solgt 1998 til udlandet og næ. til LEYENDA. Solgt 2001 og næ. til PRINCESS BRITTNEY. Kondemneret 2003-04-29 og sænket.
ReferencerFEN-12-1588. REG-02-0685. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.257. (Mir.) (REG-02-0685) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1975 Seneste år
 
2003
Reference : Foto af LORELEI

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1956 - 1975 ELLEN PETER OVJJ B. til Heinrich Behrens, Hamburg, som HEINZ HELMUT (DIMK). Solgt 1965 til Martin v. Rönn, H'burg, og næ. til ELBSTRAND. Udfl. 1973 til Giromar Shipping Co., Famagusta, og næ. til CLAUDIA. Indfl. 1973-12-10 R. til partrederi Skive, og næ. til ELLEN PETER.
1975 - 2003 OVJJ2 Solgt 1975-09-00 til kaptajn Harry Jacobsen, Nørresundby, og næ. til LORELEI.