Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKTC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 154,71 NRT 100,48 DW 80 + 15 Klstr. 52
BT - NT - IMO 5608935 Byg.nr. 0042
Byg.år 1866 Værft B&W. Afløb 1866-07-00. Afleveret 1866-10-21. Bilbrev 1866-10-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 133,1 17,5 x 8,7 fod (kend.) Maskinrum 24,6 fod. Maskine Dampmaskine, 50 nHK, 225 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 10,8 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn I.S. Gram, 1866-1867. Kaptajn S. Steen, 1869. Kaptajn C. Petersen, 1871. Kaptajn J. Rise, 1873.
Reg.by Nykøbing F. /København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibs-I/S, Nykøbing F. Solgt 1867 til H.P. Prior. Videresolgt 1867-05-31 til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1920 til Petersen & Albeck, København. Afrigget og benyttet som lægter til oph. 1920-08-20.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.49: Data. (Prior). (ID3484) p.150: Data og kilder.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1920