Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYRJ Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 9373 NRT 5417 DW 14640 Klstr. -
BT - NT - IMO 3007670 Byg.nr. 0236
Byg.år 1930 Værft Eriksberg Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1930-05-21. Afleveret 1930-09-08. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 474,7 x 64,2 x 34,8 feet (kend.) Maskine Diesel, 4500 iHK fra 2 stk. B&W / Eriksberg 8-cyl. 4SA type 8150-M. motorer. Udskiftet 1950 med 4.000 iHK fra 2 stk. MAN 8-cyl. 2SA motorer. Dobbelt skrue.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ATALANTA (Sv.) ex GRISSLEHAMN (Sv.) ex CAPELLA (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Trelleborg Ångfartygs-A/B, som CAPELLA. Solgt 1942-10-00 til Sven Salengruppen, Stockholm, og næ. til GRISSLEHAMN. Solgt 1946-09-00 til Dalen Rederi-A/B, Göteborg, og næ. til ATALANTA. Rederi
før - efter
Havareret 1949-05-12 ved brand, genopbygget med ny motor. Indfl. 1953-08-00 A. til Atalanta Rederi-A/S, København, uden næ. Management hos C.K. Hansen fra 1956 hos A.N. Petersen. Solgt 1959-10-19 A. til Eisen & Metall KG, Hamburg, for oph. Ankom 1959-11-03.
ReferencerFEN-12-1629. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.588. (Mir.) (FEN-12-1629) Foto som svensk ATALANTA og CAPELLA.
Tidligste år
 
1930 Seneste år
 
1959
Reference : Foto af ATALANTA