Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYPQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 677 / 717 NRT 366 DW 888 + kul Klstr. -
BT - NT - IMO 1137264 Byg.nr. 0286
Byg.år 1909 Værft Akers Mekaniske Verksted. Afleveret 1909-10-00. Byg.by Oslo Byg.land Norge
Dimension 198,8 x 29,2 x 12,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 635 iHK, triple expansion type fra værftet.
Teknik1 dæk, 2 master, maskine agter og bro midtskibs.
Person-info-
Reg.by Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra BRUNLA (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Jelølinien ved R.M. Petersen, Sandefjord. Rederiet overtaget 1923 af Fred. Olsen, Oslo. Indfl. 1936-09-00 A. til C. Clausen, Haderslev, og næ. til DAGMAR CLAUSEN. Rederi
før - efter
Havareret 1941-10-07 ved Nyborg ved minesprængning. Forlist 1942-12-09 ved stranding på Resningsgrunden syd for Åland. Slået til vrag.
ReferencerFEN-12-1651. H2. B2. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.34. (Mir.) Besætningen bjærget ved forliset. (Tortzen2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.198. (Søulyk.) 1941 nr.62.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af DAGMAR CLAUSEN