Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFWT Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 133,00 NRT - DW - Klstr. 73,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1834 Værft Skibsbygmester P. Kalternø. Bilbrev 1834-04-22. Omb. 1838 København, skibsbygmester E.P. Bonnesen, attest 1838-12-21. Byg.by Jacobstad Byg.land Finland
Dimension 79,9 x 20,0 x 10,8 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af fyr. 1 dæk, 2 master, fladt spejl, mandlig galion.
Person-infoKaptajn Simon Jensen, Dragør, efter 1857.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BALDUR ex BALTHASAR
Rederi Indfl. 1838 fra Finland og muligvis til P.C. Ancker, København, og næ. til BALTHASAR / BALTAZAR. Næ. 1846-09-08 til BALDUR. Rederi
før - efter
Ejer 1871 partrederi ved P. de Nully Brown & Co., København. Ejer 1875 partrederi med H. Jansen Jan m.fl., Dragør. Senere næ. til BALTHASAR. Forlist 1876-11-10 i Østersøen. I storm sprang skibet læk og blev grundsat. Slået til vrag.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.185: Skibet hed tidligere JOHANNE, derefter BALTHASAR og endelig BALDUR. Ved forliset blev besætningen på 6 mand bjærget med hjælp fra redningsbåden fra Koppaliner ved Leba på den pommerske kyst. (JM) Iflg. Optegnelser i kladde var skibet 1843 målt til 67 kls. og i fart på Algier og Messina. Fortømret 1846 på Bornholm. Var 1851 i Havana med kul. (JM) Usikker på fordelingen af skibe mellem P.C. Ancher og P.M. Ancher. P.M.A.'s bo gik på auktion 1861-09-19 ca.
Tidligste år
 
1834 Seneste år
 
1835