Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTGF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 47,28 / 43,12 NRT 23,89 / 18,56 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0139
Byg.år 1859 Værft Alexander Keiller & Co. = Göteborgs Mekaniska Verkstad. Bilbrev 1859-05-07. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 83,4 x 12,4 x 5,6 / 6,9 fod, Maskinrum 16,4 fod (kend.). Maskine Dampmaskine 20 nHK, 75 iHK fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret stævn.
Person-info-
Reg.by Frederiksværk / Skive / København Reg.land Danmark Omdøbt fra NEPTUN (Sv.) ex TROSA (Sv.) ex ELFKUNGEN (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Elfkungen A/B, Göteborg. Solgt 1861 til Mälaren. Solgt 1865-04-01 til A/B i Trosa og næ. til TROSA. Solgt 1871 til Kempe, Gtebg. Solgt 1873 til Trävaru-A/B, Hudiksvall, og næ. til NEPTUN. Rederi
før - efter
Indfl. 1882 til København og solgt 1882-05-24 til fabriksejer Anker Heegaard, Frederiksværk, og næ. til FREDERIKSVÆRK. Solgt 1884-02-29 til partrederi i Frederiksværk ved Heegaards 2 sønner og en svigersøn. Salgsårsag var Frederiksværkbanens oprettelse. Solgt 1897-07-22 R. til Skive Dampbaad A/S, Skive. Solgt 1908-07-15 R. til Dansk-Svensk D/S A/S, København. Oplyst 1910-09-02 R. som ophugget og slettet i reg.
ReferencerFEN-12-1682. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.293f.
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1910
Reference : Foto af FREDERIKSVÆRK