ID-nummer | 12998 |
Skibsnavn | ATENA |
Kend.bogstav. | OXVN |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 582 |
NRT | 262 |
DW | 900 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5028227 |
Byg.nr. | 0194 |
Byg.år | 1921 |
Værft | Werft der Union Giesserei. Afløb 1920-04-00. Afleveret 1921-04-00. |
Byg.by | Königsberg |
Byg.land | Rusland |
Dimension | 176,1 x 28,7 x 11,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 410 iHK triple expansion maskine til 2 kedler. Omb. til Diesel i 1956 med 560 iHK MaK 6-cyl. 4SA motor. |
Teknik | Fart 10 knob som M/S. 1 dæk, 2 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. Udfaldende stævn, rund hæk, 1 mast. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | CARL REHDER (Ty.) ex STUBNITZ (Ty.) ex FRIDA HORN (Ty.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til H.C. Horn, Flensborg, som FRIDA HORN (LPNW / DCRO). Solgt 1922 til Norddeutscher Lloyd, Bremen og 1923 til Stettiner Dampfer Co. AG., og næ. til STUBNITZ. Solgt 1926 til Carsten Rehder, Altona, og næ. til CARL REHDER af H'burg. |
Rederi før - efter | Forblev 1945 tysk ejendom, men lå havareret i norsk fjord og blev genopbygget og forlænget 1950. Indfl. 1956-07-30 R. til Bjarke Rederi-A/S, København, og næ. til ATENA. Samme år omb. til M/S med prøvetur 1956-10-31. Solgt 1965-10-20 R. til Stefanos & Georgios Melissas, Piræus, og næ. til CALLIOPE MELISSA (SVBE). Oph. 1975 i Grækenland. |
Referencer | FEN-12-1696. REG-01-0231. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.590ff. (Mir.) (FEN-12-1696) Et foto som ATENA og et som CARL REHDER. (REG-01-0231) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. |
Tidligste år | 1920 |
Seneste år | 1975 |