Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXVN Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 582 NRT 262 DW 900 Klstr. -
BT - NT - IMO 5028227 Byg.nr. 0194
Byg.år 1921 Værft Werft der Union Giesserei. Afløb 1920-04-00. Afleveret 1921-04-00. Byg.by Königsberg Byg.land Rusland
Dimension 176,1 x 28,7 x 11,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 410 iHK triple expansion maskine til 2 kedler. Omb. til Diesel i 1956 med 560 iHK MaK 6-cyl. 4SA motor.
TeknikFart 10 knob som M/S. 1 dæk, 2 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. Udfaldende stævn, rund hæk, 1 mast.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CARL REHDER (Ty.) ex STUBNITZ (Ty.) ex FRIDA HORN (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til H.C. Horn, Flensborg, som FRIDA HORN (LPNW / DCRO). Solgt 1922 til Norddeutscher Lloyd, Bremen og 1923 til Stettiner Dampfer Co. AG., og næ. til STUBNITZ. Solgt 1926 til Carsten Rehder, Altona, og næ. til CARL REHDER af H'burg. Rederi
før - efter
Forblev 1945 tysk ejendom, men lå havareret i norsk fjord og blev genopbygget og forlænget 1950. Indfl. 1956-07-30 R. til Bjarke Rederi-A/S, København, og næ. til ATENA. Samme år omb. til M/S med prøvetur 1956-10-31. Solgt 1965-10-20 R. til Stefanos & Georgios Melissas, Piræus, og næ. til CALLIOPE MELISSA (SVBE). Oph. 1975 i Grækenland.
ReferencerFEN-12-1696. REG-01-0231. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.590ff. (Mir.) (FEN-12-1696) Et foto som ATENA og et som CARL REHDER. (REG-01-0231) Yderligere registreringsdata om ejerforhold.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1975
Reference : Foto af ATENA
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ATENA