Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 130 | Skibsnavn | BROSUND | ||||
Kend.bogstav. | OYJZ | Sam-kode | BOG-00132 | Rig-Maskine | Dampskib / Motorskib | Brugstype | TK |
BRT | 299,42 | NRT | 147,66 | DW | 435 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5053868 | Byg.nr. | 0195 |
Byg.år | 1913 | Værft | P. Larsson, Handelsbolag. | Byg.by | Torskog | Byg.land | Sverige |
Dimension | 140,4 x 22,5 x 9,7 feet (kend.) 42,79 x 13,21 x 5,21 meter (kend.) | Maskine | Dampskib. Omb. 1953 til motorskib med 420 iHK Alpha-Diesel 6-cyl. 2SA motor. | ||||
Teknik | Fart 10,5 knob. 1 dæk. Fremfaldende stævn, krydserhæk. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Hobro / Frederikshavn / Middelfart / Esbjerg | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | RUNO (Sv.) ex HANESTRÖM II | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Göta Sulfit A/B, Göteborg, som INGEGERD (JTKR / SERO). Næ. til HANESTRÖM II. Solgt senere til Göta Elfsdal Tegelbrug. Solgt 1953 til Donsötank A/B, Donsö, og næ. til RUNO. Omb. til motorskib og tankskib. Forlænget 1958. | Rederi før - efter | Indfl. 1962 til Partrederi i København, med KR. hos Hafnia D/S A/S, Kbh. og næ. til BROSUND. Eneejer 1966-04-14 R. Hafnia D/S A/S, Kbh. Igen 1968-01-02 A. overgået til partrederi, København, med BR. hos Skibsmægler Gunnar Danris, Skelskør. Overt. 1970-02-04 R. af Hafnia A/S, København som eneejer. Solgt 1970-03-31 R. til Kaptajn Martin Hjorth Simonsen, Middelfart, hjs. Hobro. Solgt 1975-03-18 R. til M.H. Simonsen ApS, Middelfart. Ejer 1989-2002>: Jens Erik Sørensen, 6715 Esbjerg N. | ||||
Referencer | Årbog 2007-03. FEN-09-1164. REG-01-0391. ORG-N. | H&S registr. | SR-foto. | ||||
Bemærkninger | Optræder i årbog 2007, p.20f. (Fred.) Forlænget i 1958. (Flg.) 2002. (Mir.) Omb. til TANK i 1953. Iflg. Mir. blev skibet oph. 1992. (DMA-Reg.) 2015 er skibet stadig aktivt. Her indført som RIMO fra Sverige!. (FEN-09-1164) Foto i Fencker samling. (REG-01-0391) Yderligere data om ejerforhold. | ||||||
Tidligste år | 1962 | Seneste år | 2015> |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00132