Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWSJ Sam-kode SAM-1186 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1494 NRT 941 DW 1800 + 225 Klstr. -
BT - NT - IMO 1140673 Byg.nr. 0155
Byg.år 1895 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1895-04-10. Afleveret 1895-05-00. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 238,7 x 34,5 x 22,6 / 25,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 106 nHK, 500 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
Teknik1 dæk + partielt awningdæk, 4 lastrum, 4 luger, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CARBONIA Omdøbt til RAGNHILD (UK)
Rederi Solgt 1910-11-19 R. til Botnia D/S A/S, København, og næ. 1910-11-26 R. til RAGNHILD. Solgt 1912-09-05 R. til Torm D/S A/S, Kbh. uden næ. Rederi
før - efter
Rekvisioneret 1917-05-22 af The Shipping Controller, London, uden næ. (JPVH) med KR. hos Pelton Steam Ship Co., Newcastle. Forlist 1917-09-03 efter torpedering fra tysk ubåd UB-30 14 sm StE for Flamborough Head.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.140. (Mir.) Ved forliset omkom 15 mand. Skibet havde under engelskkontrol engelsk besætning. (Krigsforlis 1914-1918) nr.203.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1917

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1895 - 1910 FINLAND NWSJ B. til Nordsøen D/S A/S, København.
1910 - 1910 CARBONIA NWSJ Solgt 1900-05-07 R. til Inga D/S A/S, Kbh., og næ. til CARBONIA.
1910 - 1917 NWSJ Solgt 1910-11-19 R. til Botnia D/S A/S, København, og næ. 1910-11-26 R. til RAGNHILD. Solgt 1912-09-05 R. til Torm D/S A/S, Kbh. uden næ.