Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZDO Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1262 NRT 724 DW 2000 + 113 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167582 Byg.nr. 0214
Byg.år 1917 Værft T. van Duivendijk. Afleveret 1917-06-00. Byg.by Lekkerkerk Byg.land Holland
Dimension 237,2 x 36,3 x 16,0 / 18,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine
TeknikFart 9 knob. 760 iHK, triple expansion maskine.
Person-info1 dæk, 2 master.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BERTA (Hol.) Omdøbt til THEODOROS S. (Pa.)
Rederi B. til Jan van Steen's Rijnreederij, Rotterdam, som JAN VAN STEEN. Flere ejere før indfl. 1939 til Hetland S/S A/S, København, og næ. til GRENAA. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Kirkwall. Forlist 1941-03-29 ved minesprængning ved Rotherhithe ved Themsen. Bjærget 1941 og rep. Returneret 1945-11-00 til Hetland D/S A/S. Solgt 1949-06-22 A. til Cia. Spalmandori de Vapores S.A., Panama, og næ. til THEODOROS S. Solgt 1955 til Verde Linea, Panama, og næ. til AGIOS GEORGIOS. Oph. 1956-03-14 hos Petersen & Albeck, København.
ReferencerFEN-13-1732. U2. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.294f. Før indflagningen førte skibet også navnene RAAMSDONKVEER (PQWB) og HOLLANDIA begge holl. WENCHITA (LFRC) (No.), REIDUN (LERE) (No.), AUTOM (Pa.), AUTOM (Hol.) før skibet blev til BERTA i 1937. (Mir.) (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1917 Seneste år
 
1956
Reference : Foto af GRENAA