Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWUF Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1143 NRT 551 DW 1700 Klstr. -
BT - NT - IMO 5121287 Byg.nr. 0276
Byg.år 1943 Værft Schiffsbau-Gesellschaft Unterweser. Afløb 1940-09-14. Afleveret 1944-09-00. Byg.by Bremen Byg.land Tyskland
Dimension 235,7 x 34,6 x 13,2 / 16,4 feet (kend.) Maskine Diesel 1000 iHK fra 2 stk. MAN 6-cyl. 4SA motorer.
TeknikFart 11 knob, 1 dæk, maskine og aptering agter, 3 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SPERRBRECHER NO.158 (Ty.) ex TITAN (Ty.) Omdøbt til ILE SAINTE-MARIE (Fr.)
Rederi B. til Neptun D/S GS, Bremen, som TITAN. Overtaget 1943 af Krigsmarinen og næ. til SPERRBRECHER NO. 158 og lagt i Kiel havn. Slæbt til København 1945. Beslaglagt af de allierede. Solgt 1946 til Hetland D/S A/S, og næ. til LYNGAA. Rederi
før - efter
Overtaget 1947-02-19 i København fra de allierede. Ombygget til fragtskib i Kbh. ved Havnens Skibsreparationer - Kbh-Frederiksholms Værft. Solgt 1949-09-30 A. til Nouvelle Companie Havraise Peninsulaire de Navigation, Le Havre, og næ. til ILE SAINTE-MARIE. Solgt 1961 til Zacharis Bros & Co., Piræus, og næ. til FRIDIOTIS (SXPI). Solgt 1968 og næ. til COSMAS, fra 1968 COSMAS II. Solgt 1970 og næ. til TROPEFAROS. Forlist 1970-12-28 Sunket ved kaj i Napoli. Oph. 1972 i Napoli.
ReferencerFEN-13-1736. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.641f. (Mir.)
Tidligste år
 
1943 Seneste år
 
1972
Reference : Foto af LYNGAA