Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTLV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 473 NRT 291 DW 447 + 85 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609024 Byg.nr. 0226
Byg.år 1883 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1883-01-00. Bilbrev 1883-02-19. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 160,8 x 25,2 x 12,9 fod. Maskinrum 35,4 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 85 nHK, 360 - 425 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9 knob. Mat. klink af jern, 3 dæk, spardæk type, rundt spejl, lodret stævn, 3 luger. 46 dækspax, senere 22 dækspax.
Person-infoBesætning 19 mand.
Reg.by Randers Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Randers D/S A/S, Randers. Solgt 1898-03-17 R. til Det Jydske D/S A/S, Randers, ved fusion med første rederi. Rederi
før - efter
Solgt 1900-05-28 R. til DFDS, København. Hjs. Odense, Ålborg, Esbjerg og Odense igen. Solgt 1926-02-25 til Hans Petersen, København, for ophugning. Ankom 1926-03-05 A. og var oph. 1927-09-24.
ReferencerFEN-13-1772. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.332. (Mir.)
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1927
Reference : Foto af FREJR