Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSCW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1496,42 NRT 1061,59 DW 1836 + 214 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609082 Byg.nr. 0019
Byg.år 1879 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1879-06-21. Bilbrev 1879-08-11. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 242,0 x 28,0 x 16,4 / 23,2 fod (kend.) Maskinrum 33,2 fod. Maskine Dampmaskine 140 nHK, 600 IHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. 1 kedel.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, spardæk type, rundt spejl, lodret stævn, 4 luger, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MÄLAREN (Sv.)
Rederi B. til Norden D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1912-09-28 R. til Dansk Rederi-A/S, København, uden næ. Solgt 1913-06-11 R. til Nordpol D/S A/S, Kbh., uden næ. Solgt 1915-09-15 R. til Lindegren & Rae A/B, Stockholm, og næ. til MÄLAREN (JVKQ). Solgt 1916 og næ. til EINAR, solgt 1918 uden næ., solgt 1919 og næ. til CAMELIA, solgt 1929 uden næ. Alle i Sverige. Udgået af registrene 1934. Ophugget 1933-10-00 i Helsinki.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.382. Nye mål 1893, 1904 og 1913. Ny kedel 1904. (Mir.)
Tidligste år
 
1879 Seneste år
 
1934