Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLPD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 110,58 NRT 51,26 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmester Hans Lind Hansen, Skibhusene. Bilbrev 1874-05-10. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 96,8 x 16,9 x 9,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 30 nHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Howaldt, Kiel. Ny kedel 1885.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master, rundt spejl, skarpt forskib.
Person-info-
Reg.by Skælskør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til OLIVE (UK)
Rederi B. til Skjelskør D/S A/S, Skælskør. BR. hos købmand J.H. Aarestrup. Rederi
før - efter
Solgt 1891-02-03 A. til The Normal Company, London, og næ. til OLIVE. Solgt 1891 til W. & G.T. Pollexfen, Sligo, uden næ. Senere flere ejere i Irland og solgt i 1911 til E. Breton, Brest, og næ. til SAINTPOL. Forlist 1916-01-22 efter kollision ud for Folkestone.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.437.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1916