Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYNO Sam-kode SAM1203 Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 277 NRT 134 DW 355 + 19 Klstr. -
BT - NT - IMO 5141988 Byg.nr. 0002
Byg.år 1918 Værft Skien Mekaniske Verksted. Afleveret 1918-11-00. Byg.by Skien Byg.land Norge
Dimension 122,9 x 23,6 x 10,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 240 iHK, triple expansion type fra værftet.
Teknik1 dæk, 2 master, 1 lastrum, 2 luger, mandskabslukaf under bakken officerer agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra JULIA (Est.) ex VILLY ex HULLAM ex LILLIAN (No.) ex BJØRNEN (No.) Omdøbt til HANS BOYE
Rederi B. til Den norske stat som BJØRNEN (GQDT) senere ejer før indfl.: se bemærkninger. Indfl. 1936 til Hans Svenningsen, København, og næ. til HANS Rederi
før - efter
Solgt 1950-10-06 A. til skibsreder Erik Boye Kromann, Marstal, og næ. til HANS BOYE.
ReferencerREF-53-2363. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.162. Tidligste ejere: Norske stat, 1920 Schoubyes Rederi-A/S, Oslo, og næ. til LILLAN (MVJB), senere Skibs-A/S Lillan, Oslo, uden næ. Solgt 1930 til S.C. Daranyi, Budapest, og næ. til HULLAM. Solgt 1935 og næ. til VILLY. Solgt 1935 til Tallinn og næ. til JULIA. (Mir.) (REF-53-2363) Kapacitetsplan for skibet.
Tidligste år
 
1918 Seneste år
 
1950

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1918 - 1950 OYNO B. til Den norske stat som BJØRNEN (GQDT) senere ejer før indfl.: se bemærkninger. Indfl. 1936 til Hans Svenningsen, København, og næ. til HANS
1950 - 1963 HANS BOYE OYNO Solgt 1950-10-06 A. til skibsreder Erik Boye Kromann, Marstal, og næ. til HANS BOYE.