ID-nummer | 13123 |
Skibsnavn | ANTWERPEN |
Kend.bogstav. | NWKC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1712,58 / 1637 |
NRT | 1227,80 / 1026 |
DW | 2300 / 2100 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1137864 |
Byg.nr. | 0081 |
Byg.år | 1887 |
Værft | C.S. Swan & Hunter. Afløb 1887-09-15. Afleveret 1887-10-15. Bilbrev 1887-10-12. |
Byg.by | Wallsend |
Byg.land | England |
Dimension | 265,5 x 35,1 x 16,6 / 18,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 272,3 feet. |
Maskine | Dampmaskine 130 nHK, 1000 iHK, triple expansion maskine fra Wallsend Slipway & Engine Co. |
Teknik | Mat. klink af jern og stål, 2 dæk welldæk type, 2 master, 4 luger, lodret stævn, rundt spejl. |
Person-info | H.V. Caroc, København. Kaptajn R.E. Jørgensen, Æbeltoft. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Beslaglagt af The Shipping Controller, London, Management hos Foster, Hain & Read, London. Forlist 1917-11-17 på rejse fra Barry Dock til Rouen. Torpederet af tysk ubåd UC-77 ca. 2 sm SW for Runnelstone Buoy. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.324. (Mir.) Ved forliset blev den udenlandske besætningen bjærget af engelsk orlogsskib. (Krigsforlis 1914-1918) nr.216. Efter torpederingen blev skibet grundsat på kysten og senere kondemneret. (Rosendahl-2) p.52: Data. |
Tidligste år | 1887 |
Seneste år | 1917 |