Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWKC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1712,58 / 1637 NRT 1227,80 / 1026 DW 2300 / 2100 Klstr. -
BT - NT - IMO 1137864 Byg.nr. 0081
Byg.år 1887 Værft C.S. Swan & Hunter. Afløb 1887-09-15. Afleveret 1887-10-15. Bilbrev 1887-10-12. Byg.by Wallsend Byg.land England
Dimension 265,5 x 35,1 x 16,6 / 18,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 272,3 feet. Maskine Dampmaskine 130 nHK, 1000 iHK, triple expansion maskine fra Wallsend Slipway & Engine Co.
TeknikMat. klink af jern og stål, 2 dæk welldæk type, 2 master, 4 luger, lodret stævn, rundt spejl.
Person-infoH.V. Caroc, København. Kaptajn R.E. Jørgensen, Æbeltoft.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Beslaglagt af The Shipping Controller, London, Management hos Foster, Hain & Read, London. Forlist 1917-11-17 på rejse fra Barry Dock til Rouen. Torpederet af tysk ubåd UC-77 ca. 2 sm SW for Runnelstone Buoy.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.324. (Mir.) Ved forliset blev den udenlandske besætningen bjærget af engelsk orlogsskib. (Krigsforlis 1914-1918) nr.216. Efter torpederingen blev skibet grundsat på kysten og senere kondemneret. (Rosendahl-2) p.52: Data.
Tidligste år
 
1887 Seneste år
 
1917