Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBVH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 999,20 NRT 632,97 DW 1238 + 107 / 1365 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600014 Byg.nr. 0339
Byg.år 1890 Værft Lindholmens Mekaniske Verkstad - Motala Mek. Verksted. Afløb 1889-10-31. Afleveret 1890-03-22. Bilbrev 1890-02-19. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 193,4 x 30,2 x 15,3 fod (kend.) Maskinrum 35,5 fod. Maskine Dampmaskine 130 nHK, 700 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 9,5 knob. 2 dæk, 2 master, 3 luger, lodret stævn, rundt spejl.
Person-infoKaptajn N.P. Sørensen, 1917, ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-04-23 på rejse fra Hull til København. Beskudt og torpederet fra tysk ubåd UC-44 på position 55.50 N og 002.02 W eller c. 5 sm ud for Eyemouth.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.163. (Mir.) Besætningen bjærget ved forliset af engelsk fiskefartøj og landsat i England ved Eyemouth.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1917